berlibarca.reismee.nl

Dag van uitersten.

Vannacht zaten we tussen pooiers en drugsdealers, dubbelgespierde kleerkasten en heel veel vertegenwoordigers. De politiesirenes klonken af en aan en wij maar lachen , deels van de zenuwen. Onze kamer was nog te klein om fatsoenlijk je sokken aan te trekken, en wij hielden het raam op een minuscuul kiertje om de gangsters buiten de deur te houden. Tijdens het ontbijt kreeg ik ruzie met een fransoos ( type vertegenwoordiger) omdat ik zijn ei een millimeter verplaatst had, in zo'n bak waar wel 10 eieren tegelijk in kunnen koken." Don't te touche e my e egg, I don't e agree e with that e, you stay e away e from my e egge"! Jakkes! Voelde me nog schuldig ook!

Om uit Montpelliers te komen heb ik zeker een uur in de file gestaan. De file náár Montpelliers was nog minstens een uur langer! Wat een ellende! JF had er ook last van gehad, al die vieze uitlaatgassen en drukte en gejaag!

Onze B&B van vandaag is zeer exclusief,, zó exclusief dat we allebei er lang over gedaan hebben om het te vinden. Ik heb dezelfde weg ongeveer 5x gereden, en ons Ak heeft 2x dezelfde berg moeten beklimmen. Maar... Zéker de moeite waard! Een prachtig oud huis, omringd door uitgestrekte wijngaarden, met door de bergen heen uitzicht op zee. Vogeltjes fluiten, een koekoek en zelfs een nachtegaal (wel ook veel muggen!), een flesje wijn van eigen fabrikaat als welkomsgeste ( ze produceren 90.000 flessen op jaarbasis) en een heerlijk ruime kamer met eigen terras. Ook het weer is fantastisch!

We wilden nog wel een nacht extra boeken, maar na lang beraad hebben we besloten om toch maar door te gaan morgen. JF heeft zijn fietske gepoetst, de grens met Spanje lonkt. Bonne nuit!

Carmen

Jullie zijn goed bezig. Beide wel een wijntje verdiend. Succes en op naar Spanje.

Bea

Nou Pia, dat wijntje zal wel gesmaakt hebben na zo'n rit.

Berri

Pia, je moet maar denken, het is een man, die zich waarschijnlijk belangrijker wil voelen als hij in werkelijkheid is. Heeft misschien wel gedacht, ik zal dat "vrouwtje" ff op dr nummer zetten.
La gaan la gaan. Hup op naar de volgende.

Dolores

Ben zó blij dat jullie zulk stralend weer hebben! Driemaal is dus echt scheepsrecht Jan-Frans! En waar záten jullie in godsnaam dat je tussen zo'n schorriemorrie zat?!! Pooiers en drugsdealers?!! Het is wél ff weer wat anders en het geeft jullie reis wel wat extra cachet hahaha! Straks kun je wél zeggen dat je van álles hebt meegemaakt én overleefd! Zo wordt de reis ook nog eens een survivaltocht! Spanje komt in zicht en dat sjieke hotel (en de cocktails en ligbedden!) roept al in de verte! Allez allez, de eindspurt erin! Succes met de bergen!