berlibarca.reismee.nl

Rondom Dijon

We overnachten in een 700 jaar oud huis in Jouhe ,vlak bij maar tegelijk lichtjaren voorbij Dijon. Hier hebben monniken sober geleefd, honderden jaren gebeden en pas 10 jaar geleden electriciteit gekregen en een wc binnenshuis. Een leuk jong echtpaar heeft het 4 jaar geleden gekocht en het met liefde verbouwd tot een waar paradijsje! Nog altijd houden ze 1 gratis kamer open voor bedevaartgangers...

Jan-Frans had weer in no time alle 93 km gefietst, nog altijd met de wind mee, gelukkig, en samen zijn we boodschappen gaan doen in zo’n enorme supermarkt aan de rand van Dole, een stadje in de buurt. Jammer genoeg zijn er bijna geen kleine winkeltjes meer open, de meesten zijn dichtgetimmerd, zoveel leegstand bij de kleine ondernemers. Stokbroden zijn nog te krijgen uit een automaat langs de kant van de weg...

Op een prachtig begroeid terrasje bij de b&b hebben we lekker buiten gebakken en gegeten en weer de nodige wijntjes gedronken, al waren we dat echt niet van plan. Echt niet! Veel liefs van ons!