berlibarca.reismee.nl

Noord-zuid corona

Het heeft er om gespannen! Stress hadden we, net als alle andere aardbewoners, eigenlijk meer dan genoeg, maar voor ons was de hamvraag: kúnnen we of kunnen we níet, nog zowat de belangrijkste stressfactor van de laatste weken (schandalig genoeg)! Beiden in de risicogroep, beiden, de één meer dan de ander, behept met overgewicht, covid 19 constant op de loer, en tóch, en tóch, zijn broer en zus een nieuw avontuur begonnen! Met het achterwiel in zee op het noordelijkste stukje van Nederland tot aan met het voorwiel in het zuidelijkste punt van Limburg!

ons Pi natuurlijk decadent in d’r autootje, van alle gemakken voorzien, en JF op zijn trouwe stalen ros de weergoden trotserend.
We doen een Vander Valk marathon. Mijn taak bestaat uit het voorkomen van Legionella door alle kranen een tijdje open te zetten, en het Corona virus te vernietigen door alle knoppen, deurklinken en andere uitsteeksels te ontsmetten bij binnenkomst. We logeren vannacht in Zuidbroek, alles keurig C proof, en hebben al

nu JF: vanochtend na 72 weken droogte zeggen ze op het nieuws op de radio: wat regen in het Noorden. Tuurlijk ...Gelukkig is wel droog gebleven en ben ik van de Waddenzee op Lauwersoog naar Zuidbroek net voorbij Groningen getrapt . 70 km met een gemiddelde van 25 km per uur wat voor mij heel snel is. Nu dus in een vd Valk hotel. Wel lastig, bijna niets is open en eten kan wel maar ook daar veel regeltjes. Maakt niets uit, we zijn blij dat we kunnen verblijven. Casino zit er dus ook niet in want H C is gesloten. Wel een gokkastje bij de receptie, € 50 gewonnen! Pia had een kraslot gekregen van zus Caroline en ook zij had € 50 met dit lotje. Kunnen we de eerste overnachting van betalen.

Morgen naar Spier vd Valk na vandaag 270 km met de auto en 70 km op de fiets. We blijven bloggen, er waren toch mensen in ons midden die het leuk vonden als we dit toch deden ook al blijven we in den hollander.

groeten!

Berri

Wat leuk dat jullie toch weer samen op pad zijn.
Ik volg jullie weer graag.

Maurits

Goed bezig JF & Pia!

Veel plezier en succes

joris

Haha, wist niet dat je weer op pad was. Succes en veel plezier!

Kees

Mooie start zo, veel plezier samen! 👍🚴‍♂️🍷

Nelly van Oorschot

Wat stoer !!!!!!! In deze tijd toch van de natuur genieten. 😘👍🙋‍♀️

Dolores

De kop er weer af in de kop van Nederland! Mooi dat jullie weer samen op fiets/auto roadtrip zijn! En de weersvoorspellingen zijn ook nog eens goed! Niet is vergeten samen 100,00 euro gewonnen, als dit een voorbode is van de rest van de reis komt het wel goed!

Dolores

Ik moet niet meer zonder bril een stukje typen en posten zie ik!

Jan

Oost-West, Thuis best! Succes met van Noord naar Zuid!

marc

ik mis alleen een foto... van een achterwiel in de zee...
Maar wel leuk om bij te kunnen houden hoe dat het gaat, Succes en geniet er van