berlibarca.reismee.nl

Dag 5

Hallo trouwe volgers, vandaag dag 5 alweer. 129 km erbij maar vraag me niet hoe. Was vanochtend stralend blauw dus met kort tenue en ingesmeerd met zonnebrand op weg. Zonnebrand heeft zijn werk gedaan want na enkel kilometers regende het al. Regenjas en regenschoenen aan en toch maar door. Enkele stevige klimmen en een nog veel stevigere wind. Heel het gebied stond vol met van die reuze windmolens van enkele tientallen meters hoog. Ik denk dat ik er zeker 400 heb gezien, ze stonden allemaal loodrecht voor me wat dus aangeeft dat ik de wind pal tegen had. Ik kon met pijn en moeite 13 kilometer P/u fietsen en dat over ongeveer 50 km. Ik hoopte na elke berg dat ze uit de horizon verdwenen waren maar telkens weer zo een windmolenpark. Ik had het helemaal gehad maar ja , ik moet door. Zelfs in afdalingen moest ik blijven trappen om vooruit te komen, zo hard blies de wind.

Pia moest dus weer ellenlange op me wachten. Vertrokken om 07.30 uur en om 16.30 pas op de plaats van bestemming. Onderweg beklimmingen over zandpaden vol met rotsblokken en dat met een racefiets. Volgens mij kon je nog niet met een crossmotor boven komen! Lopen geblazen dus, en dan gaat het gemiddeled rap omlaag.

Vandaag afdalingen gehad met 60 km in het uur met alleen een voorrem want de achterste had het ook al begeven en met nog steeds een spaak minder en een slag in mijn achterwiel.

Pia had al wel goed werk geleverd door een fietsenfabriek in de buurt te vinden en deze heeft alles gerepareerd gelukkig.

reeds 550 km van huis, Saint Geosmes zitten we nu. Morgen naar Nuits St.Georges.

liefs Pia en JF

Reacties

Reacties

ronny

Zit nog niet echt mee dus... maar met je doorzettingsvermogen is niets mis...chapeau.
Misschien vanaf morgen maar fietspaden volgen.

Hedwig

Jeetje, wat een doorzettingsvermogen!!! Hopelijk morgen een fijnere dag. Fijn dat je fiets weer helemaal gemaakt is! Doe je aub voorzichtig?????

Caroline

Achteraf is altijd leuker als wanneer je bezig bent. Hebben wij ook een keer gehad kapotte rem.Decathlon winkels hebben ze vaak ook nog fietsspullen! Pietje goed bezig voor broertje hoor.

Kees

Respect, bikkel!
Goed dat alles gerepareerd is. Het weer moet nu maar eens beter worden, veel succes en hopelijk plezier!

Dolores

Ga zo door! Het weer wordt echt wel beter! Fijn dat Pie een fietsenmaker heeft gevonden! Voelt toch wel beter als alles in orde is, jou kennende!!!

Jan

Ja, die Pia; als je die niet had....

Bernadet

Chapeau, don't give up

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!