berlibarca.reismee.nl

Dag9

goede avond trouwe volgers!

vanmorgen waren we alweer om 5.30 uur op! JF heeft geen rust in z'n kont en staat om 6 uur al weer in de startblokken, in zijn nog halfnatte ( maar schone!) pakkie. Prachtig weer, weinig wind, en, trouw aan de rode draad, een uur gezocht naar DE zonnebril. Heel de auto op z'n kop gezet, alle tassen binnenstebuiten gekeerd , maar helaas! Waarschijnlijk onderweg ergens verloren.

jF zag best op tegen de route, die flink veel klimmomenten bevatte, en verwachtte pas tegen 17.00 uur in Cheylard aan te komen; het zou een moeilijke dag worden! Ikzelf heb flink zitten zweten bij alle afdalingen en haarspeldbochten onderweg,het autootje kreunde in z' n 2 langzaam de bergen af! De omgeving is prachtig, met al dat jonge lentegroen, de bermen vol klaprozen, boter-en paardebloemen en margrieten. Veel dorpjes hebben bij binnenkomst de mooiste bloembakken langs de weg staan en de lucht is, meestal, heerlijk fris.

cheylard ligt diep in het dal van de Saone, een rivier die uiteindelijk het meer van Geneve voorziet van water. Ons hotel ligt precies aan de oever, van een op dit moment kabbelend riviertje. Aan de losgerukte bomen half in het water liggend kan je opmaken dat het er hier in het winterseizoen heel anders uitziet!

Jf was om half drie al binnen!

ik was blij en opgelucht, weer een dag zonder kleerscheuren!

we hebben op een bankje in de zon zitten plannen en wifi-en en roken en drinken. Gauw nog wat gegeten (plat du jour, niet te pruimen) en maar weer vroeg naar bed zo direkt.

totale afstand vandaag Pia ; 135 km, soms 10 km P/ u, JF 117 km, met een topsnelheid van 63,7 km/ uur..

Nog ff en we zitten in Spanje! Alle liefs!

Nelly

petje af voor jullie wauwwwwwwwwwwwwwwww!!!
knap hoor wat een doorzettings vermogen
voor de komende tijd alle goeds en houd de moed erin

patrick

Ha kanjers. Wat ben ik trots op jullie tweeën.
Iedere avond lees ik met een lach op mijn gezicht jullie verhaal.

Ga zo door en voor jullie het weten is Barcelona in zicht.

Proost

De Guus

nou kanjers, MESSi wacht op jullie in barca, jullie zijn HELDEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

maan

Weer een goeie dag vandaag, op de bril na dan! Veel plezier en een fijne rit morgen! Slaap lekker!! en tot morgen. Gr

Annita

Wat geweldig leuk, elke dag een nieuw verhaal. En wat zijn jullie al ver !!

Adam

Gooi nou een keer de anker uit,
Barcelona blijft waar het ligt, jullie hoeven de hele stad niet in te halen !!
Toch geweldig allebeide

marianne

ga lekker door zo !!!

Dolores

Goei werk weer JF en PI! Ik zal de verhalen missen als jullie over een paar weken weer terug zijn! Leuk om zo iedere dag mee te kunnen reizen! Je hebt flink hard gereden vandaag JF! Lekker zo'n afdaling met je haar wapperend in de wind!! Toe maar, 63,7 km per uur! Zo maak je al die beklimmingen weer goed! Hier was het ook heerlijk weer vandaag en we zagen dat het er voor morgen ook goed uitziet. Dus genieten maar! Je kunt Spanje bijna al ruiken! Succes weer morgen en blijf voorzichtig hè!

Adam

Dolores, hij heeft geen haar om te wapperen, misschien iets anders!!

Wies

Forceer je zelf niet,je hebt tijd genoeg,en geld voor een nieuwe zonnebril ook Veel liefs voor beide,blijf trots op jullie

Jan

Fantastisch koppel!
Moet de Franse en Spaanse pers wel halen.

Maria

geen idee wat ik moet schrijven. Vind jullie toppers en geniet van jullie verhalen. (vergeten is een vorm van vrijheid, dus leve de vrijheid!!)

Hedwig

Jeetje, jullie gaan als een speer!!!! Wat ontzettend knap!!!