berlibarca.reismee.nl

Dag 10

Mon dieu mon dieu les colles!!

vanmorgen is er toch nog een jongen komen opdagen die voor ons het ontbijt verzorgde. Om half 8 zat Jantje alweer op z' n vélo, goed ingepakt tegen de ochtendkou. Tien minuten later passeerde ik hem en onze arme jongen moest al van de fiets af vanwege het onbarmhartige stijgen, 1100 meter in 7 kilometer! Hij was totaal kapot, en ook de blokjes onder zijn schoenen waren tot op de draad versleten ( zie foto) waar ik hem halverwege de klim opwachtte om hem een hart onder de riem te steken.( ikzelf had 3 kwartier de tijd gehad om mijn administratie en mijn nagels bij te werken). Toen begon ook voor mij de intens sterke afdaling, over hobbelige smalle weggetjes langs diepe ravijnen, met natuurlijk een paar kwaaie fransozen op mijn achterste.

ik reed maar en reed maar, ondertussen bloedbezorgd om mijn broertje, die dezelfde armoeiige weg moest gaan. Brrrr

maar, en dan nu het goede nieuws; hij heeft het WEER gehaald!! Iets over twee fietste hij het dorp binnen, waar ik hem vol spanning zat op te wachten! Geweldig!

we hebben een fijn B&B, met een eigen terras, en we hebben heerlijk gezond zitten gourmetten en genieten nu van het fijne weer en de lekkere wijn( uit Holland).

zie foto's voor de km stand en alles. Veel zonnige groeten! JF en Pi

Reacties

Reacties

Bikers

Hoe verslijt jij die schoen plaatjes zo snel??
Je moet fietsen nie lopen...haha

Veel plezier nog.

Groet,
John

Bea

Voldaan gevoel na zo'n klim en daaldag????

Caroline

Super gedaan hoor! Maar als je Pia jou nou eens 2x op de top zou laten afzetten en dan 2x naar beneden. Eerst de ene afdaling dan weer terug met autootje naar de top en dan weer aan de andere kant naar beneden. Even zoveel kilometers en net zo makkelijk! Een keertje voor de afwisseling?

Paul

Dat klimmen en dalen lijkt me bizar, dat heeft ie niet geoefend.... Wijn drinken wel, dus knap dat ze borrels in het leegstaande hotel hebben laten staan! ;-))

Succes gewenst met die kwade fransozen en het bergparcour!

Bernadet

Echte bikkels...

Elsvanboxtel@home.nl

Hallo Pia dappere dodo kom nu pas in je verhaal ..sorry.. Volg je vanaf nu op de voet rij ze.. Begeleid ze .. Geniet.. En heb je al heerlijk gezongen? Dikke warme groet voor beide Els

Maria

Toch iedere keer weer een heerlijk gevoel als je het weer hebt volbracht. Kanjers! Knuffel.

Ben

Pieken en dalen het lijkt het leven zelf wel. Dan is het lekker als er ook adempauzes zijn en je op vlak terrein bent. Goede reis verder

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!