berlibarca.reismee.nl

Dag

Goede avond samen!

allereerst eens de km stand tot nu toe (LE Boulou): 14502 km. Tijd op de fiets gezeten; 72 uur en 37 minuten. Kilocalorieën (jF) 26925. Totale stijging 11751 meter. Gemiddelde snelheid 19,3 km . Max snelheid 63,8 km/ uur.

pffff... We zijn er moe van vandaag! Het begon al niet zo goed, we hadden allebei weer uren wakker gelegen en de storm van gisteren heeft de hele nacht doorgeraasd. Onze jaren 70 mensen hadden de houtkachel volop branden tijdens het ontbijt, en dat was niks te overdreven! JF trok de beenwarmers aan en een extra jack, het was slechts 7 graden, en dat in het zuidelijkste puntje van la France!

ik heb de eerste 20 km langzaam vooruit grereden, de wind joeg over de weg en zwiepte de bomen links en rechts haast tegen de grond. Af en toe wat regen en een venijnig sterke afdaling; ik HAD het niet meer! Zo'n smal paadje met honderden meters afgrond erlangs, nou eh...! Gelukkig was er amper verkeer op de weg, we hebben zelfs allebei foto's gemaakt van een regenboog dwars door een dal, met een goudpot aan beide uiteinden!

JF heeft het weer uitstekend gedaan.... Heelhuids "thuis" verdient al een medaille .maar spannend was het!

eenmaal in ons 4 sterren hotel hebben we Niet gezwommen, Niet in de zon gelegen, Niet gerelaxed want mijn TomTom gaf aan dat de route van morgen, naar Spanje, 63 km zou zijn, en de Mio van JF zei ijskoud dat het 177 km zou zijn!! Blijkt dat er een snelweg ligt waar de fiets niet overheen mag! Stresssss!! Uiteindelijk, na uren research, hebben we een alternatieve route gevonden die weliswaar druk is, maar toch met de fiets te doen is! Pfffffff

je maakt wat mee zo!

Nu maar een wijntje, dan. Groetjes!

Caroline

Zijn wij ook geweest in Le boulou,lekkere mistral wind in Spanje noemen ze het anders maar gieren kan ie,wij zeggen ijzige poolwind!hopelijk dat het in Spaink wat beter is

maan

Een paar slaappillen zou niet overbodig zijn, dachten wij zo! Jammer dat jullie niet van de rust konden genieten, maar gewoon moesten werken (plannen). Kunnen jullie de paella al ruiken? Nog ff volhouden en goed uitkijken en dan CHILLEN!!! Succes morgen en slaap ze!

Bea

Inderdaad met recht pffff, wat een tocht vandaag.slecht weer, slechte smalle weg. Nou petje af voor jullie hooer.
Hopelijk morgen een topdag ipv tob-dag

Dolores

Qua weer lijkt het wel of jullie naar de Noordpool aan het fietsen zijn....dat moet toch echt gauw beter gaan worden!

Ben

Zakken gevuld met goud uit de regenboog moet het nu zeker beter worden met het weer en worden de spieren soepeler voor de rest van de tocht. Veel succes