berlibarca.reismee.nl

espana!!!!Pia was vand

OP

Ja,ja, Spanje bereikt! Ik heb eens een keer laten vallen tegen Pia dat als ik Spanje bereik mijn. Missie is geslaagd. Bij deze...Vanmorgen na een duur meer wel goed ontbijt op de fiets gestapt . Ik was er erg huiverig voor daar het een grote drukke weg zou zijn. Net zoals bij ons de A 2 maar dan zonder vluchtstrook. Maximale snelheid was 100 km per uur dus ze kwamen met >130 km/ uur langs me af gereden . Ik had een strookje van ongeveer 30 centimeter om mijn fietstke recht te houden. Windkracht 74.8 ongeveer nie normaal maar....wel in de rug. In no time de Spaanse grens overgevlogen. Net in Spanje kom ik een fietser tegen in tegenovergestelde richting, bergop, die dus windkracht 74.8 tegen had. Ik reed ongeveer 55 km per uur met 2 vingers in mijn neus en hij 5.5 km per uur met snot voor zijn ogen. Ik riep: ola! misselijk wel , maar ik had echt medelijden met hem. Pia had eens geopperd om de reis omgekeerd uit te voeren, dus Barcalona Berlicum ivm de wind maar vandaag was ik erg blij dit niet geaccepteerd te hebben.

Pia was vandaag op hetzelfde tijdstip op ons B & B dan dat ik er was. Meerdere uren gezocht in een plaatsje nog kleiner dan Middelrode.. Ja, je kent ze he? Ik had 86 km gemaakt met een gemiddelde van 22.9 km over de laatste cols van de Pyrineeen. Had lag alleen maar aan de wind maar toch heb ik het maar gedaan. Madeleine had op mijn verzoek een kaarsje aan gestoken en dat heeft erg goed gewerkt. Nu zitten we redelijk ver aangeschoten op ons eigen terras in de zon, wat een unicum is deze fietstocht( vwb zon dan) morgen fiets ik naar Lloret de Mar alwaar we een super-de-luxe 5***** resort hebben geboekt voor 4 nachten. Overmorgen een rustdag( de eerste!) en woensdag de laatste tocht naar Barca. Ik probeer Pia met een huurfiets op de boot te krijgen naar Barcelona om samen de stad te zien en foto's te maken voor de kerk aldaar. Daarna samen met die boot terug maar Lloret om nog 2 dagen uit te rusten en aan de terugreis te beginnen. Ik zal nog samen met mijn vrouw, kind, schoonfamilie een lang weekend op Centrparcs doorbrengen en kan mijn baasje verblijden met 3 dagen eerder terugkomst dan verwacht. Stiekem ben ik trots op mezelf EN mijn zussie!!

gtrz JF Zoetemelk

Reacties

Reacties

Bernadet

Super....kippenvel....en Proost.....mooi

Annita

Echt onder de indruk, ongelooflijk wat jullie samen hebben neer gezet.

Maria

Kanjers. Avonturiers (zit toch in jullie bloed).

carmen

Jullie mogen zeker trots zijn op jezelf. Geen twijfel mogelijk.
;-)

Hedwig

Jeetje zeg, wat een prestaties!! Veel plezier de komende dagen! Als jullie er tijd voor en zin in hebben in Barcelona, dan kan ik Camp Nou aanraden. Heel indrukwekkend!!! Tot in Valkenswaard, JF.

maan

Top gedaan! Iedereen blij! Vrouw, kind, familie, schoonfamilie, baas, collega, tuin, huis, auto's, buren! Wat wil je nog meer! En nu RELAX! Nogmaals puik gedaan, petje af! Nog veel plezier!

Joris

Blijf toch nog lekker 3 dagen extra genieten. Voel je niet schuldig om 3 dagen eerder thuis te komen. Geniet liever 3 dagen extra van je prestatie!
Verlof heb je toch al.

(Niet dat we je niet missen, maar dit is toch wel een mooie drvaring voor je)

José

Wat een topprestatie! Iedereen is ontzettend trots op jullie twee. Geniet er nu van, jullie verdienen het dubbel en dwars!
Als het kon zou ik aan de Spaanse grens hebben gestaan met een zak paprikachips voor JF. OLé

berri

Goedemorgen allebei, JP als je je zus hebt kunnen overhalen om dit met de auto te doen, dan is het een koud kunstje om haar op de fiets te krijgen. Ik lees het vervolg graag.

Nelleke van Rooij

Grote klasse!!! Proficiat.

Paul

Met recht trots op jezelf en je zus, Jan Frans!!!

Ik hoor dat je tijdens het weekend erbij bent, kunnen we horen hoe het geweest is. Goed dat je de wind in de rug had. Een steuntje in de rug is verdiend, gezien je start!

Geniet van het wijntje! ;-))

Bea

Geweldig, wat een prestatie van jullie tweeen.
Nu welverdiende rust .Geniet ervan.????????

Dolores

Ha die Joop en Pia! Wat een prachtig verhaal weer (ook het verhaal van Pia!). Geweldig gedaan en ook zo snel, da strand bleef maar roepen zeker?! Nou, het is zover, behalve de tocht naar Barcelona kunnen jullie heerlijk chillen en natuurlijk niet vergeten te genieten van al het fraais in Barca (nu we d'r toch zijn....). En daarna wellicht nog naar de disco in Lloret, da kan nog best!

guusje

Jij Mag zeker trots zijn op je zelf ,dat zijn wij ook , en ook op pia , geniet er van , nou vooruit dan, een x je

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!