berlibarca.reismee.nl

Maandag tweede fietsdag.

Moeilijke 2e dag!

Vanmorgen heeft Madeleine me geholpen om mijn fiets te prepareren(zie foto) het was maar liefst 1 graad, nog wel boven nul maar echt brrr koud. Winterjas, beenwarmers en overschoenen aan en gaan. Als ik mijn winterhandschoenen bij had gehad had ik ze aangedaan. Eerst 30 saaie kilometers langs de tolweg. En niks vlak maar bultje op en bultje af. Ik weet niet of jullie het verhaal van vorige keer over de windmolens nog kennen maar vandaag was het weer zover. Met de kop pal van me af was de stand van die huiveringwekkende hoge dingen. Vol de wind tegen dus, en niet te zachtjes! Het zou dus een zware dag worden. En dat werd het! Op de bijgeplakte foto is te zien dat ik 122 km getrapt heb en 1160 hoogtemeters heb gemaakt. gisteren nog 23,5 gemiddeld en vandaag slechts 18,9 gemiddeld per uur. Wel een topsnelheid van 56.3 km p/u.

6 uur en 27 minuten op mijn zadeltje gezeten, mooi leeg nu. Zodadelijk gaan eten en morgen met de auto. Het gaat hier de gehele dag regenen en we gaan het daarom maar zuidelijker zoeken. We gaan naar Toulouse naar een mooi 4**** hotel pal aan de landingsbaan van het vliegveld, vind ik weer leuk en voor Britt is er een binnenzwembad. Madeleine had dit hotel per ongeluk voor vandaag geboekt en betaald(blond?) Normaal ben je dan je centjes kwijt maar Madeleine weet het weer te fiksen! Gelukkig...Vanaf Toulouse wil ik dan weer gaan fietsen en de moelijkste doorsteek over de Pyrineeen gaan nemen(zal wel veel lopen worden) Mede door de lengte van onze vakantie was het zo wie zo niet mogelijk om in dat tijdsbestek de gehele afstand Orleans naar Lloret de Mar per fiets te overbruggen. Deze keer wil ik wel wat van Barca zien dus daar zijn we ook een dag mee kwijt. weersvooruitzicht voor Lloret begin volgende week is goed en daar heb ik met die zon nog een appeltje te schillen gezien vorig jaar!!

heel leuk dat ik al weer reacties van jullie terugkrijg! Erg fijn en hartverwarmend...

groeten Eddy Merkx

Reacties

Reacties

H&A

Knap hoor J-F, respect voor je doorzettings vermogen.
Voor Madeleine en Britt veel plezier.

Annita

Wat zal dat afzien zijn pff...

Anita

Hee vriend, zijn jullie weer op stap....
Superleuk jullie ervaringen te lezen, natuurlijk volg ik jullie!

Veel plezier allemaal,dikke kus Anita

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!