berlibarca.reismee.nl

Slechte nacht, goede dag

Vannacht kon er in ons verblijf geen raam open, en dan kan de zuster niet slapen, hè? Dus de deur naar buiten werd opengezet en gebarricadeerd met een paar lege wijnflessen, zodat er geen inbreker binnen zou binnenkomen. Wat er wèl naar binnen kon was de (vries-)kou, en tegen de ochtend lagen we te bibberen onder een te dun dekentje! Maar... Het ontbijt maakte veel goed. De hotelier somde álle gerechten op, ook alle verschillende jams met naam en toenaam.

De weg naar saint Dezier was deze keer voor ons beide ongeveer dezelfde, héél rustig, langs piepkleine dorpjes en uitgestrekte velden met onze zo geliefde gele bloemen, flink wat heuvels, maar over het algemeen goed te doen. Een stralende zon op ons gezicht.

Het overzicht van ons Ak:

Afstand 110km, tijd 5 uur en 32 min, 19,8 km gemiddeld en berregie áf 64,9 km / uur. De koekerd was bijna zijn Mio(soort TomTom voor op de fiets) verloren; bij het schoonmaken van de display vloog-ie er met een boogje vanaf en lag voor 60% in een rioolrooster! Pfewww! Nog nèt gered! En binnen de grens van de stad nog een lekke band ook nog ook! Gelukkig is er hier tegenover een fietsenwinkel en hebben we een paar reservebanden gekocht.

Morgen naar Chaumont.

"Ze" zeggen dat het gaat regenen... Alors!!

Dolores

D'r zitten alweer vier dagen op team Van den Akker! Voelt alweer helemaal vertrouwd zeker! Ik heb het gevoel dat jullie dit doorzetten en over twee jaar voor een hele nieuwe bestemming gaan, bv Rome of Praag of wat dan ook! Mits het thuisfront jullie dan alweer zo lang kan missen natuurlijk!
Paar pechpuntjes vandaag, lekke band en Mio bijna kwijt maar je kunt ook zeggen
mazzelpuntjes want d'r was wél een fietsenwinkel én de Mio is gelukkig tóch niet verdwenen in het zwarte gat! Het was een mooie dag vandaag voor jullie, hier bij ons ook een strlend zonnetje en het schijnt nog beter te worden! Hopelijk schijnt de zon morgen bij jullie ook! Amusez-vous!

Caroline

Goed gedaan Britt die filmpjes! Nu op naar de gele zonnebloemen. En Pi laat je niet in de luren leggen met ie Franse hotels! Een bordeel is er niks bij!????????

Berri

Heb ook t filmpje bekeken, je hoort de wind gieren, br... maar t is er mooi, dat wel. Petje af voor allebei.

Bea

Ik geniet van jullie verslagen en filmpjes. Wel afzien zo met die weerswisselingen.
Hopelijk snel wat lekker rustig weer met een aangename temperatuur.
Maar top hoor, wat jullie ondernemen samen.