berlibarca.reismee.nl

Langs de Rhone

Gisteren waren we, geheel volgens schema, weer van alles kwijt. JF foeterde dat ik zo ongeorganiseerd ben en dat het dus geen wonder is dat er zomaar van alles verdwijnt om ons heen. Ditmaal betrof het de autosleutels, die ik zéker in mijn tas moest hebben; alles maar dan ook alles op z'n kop gezet, 24 tassen binnenstebuiten gekeerd en waar waren ze? In de broekzak van me bjoej... Vandaag in het hotel ook de bril kwijt; pi die moeten in jouw tas zitten, ja uh uh, door iemand bij de receptie afgegeven! Mais alors!!!!

JF heeft weer goed gefietst vandaag (zie filmpjes), soms gewoon door de wolken heen! Kilometers langs een brede Rhône, prachtig slingerend met hier en daar een kleine waterval, soms een flinke stroomversnelling. Ikzelf ben langs de oever ergens gestopt om op adem te komen, en was er van overtuigd dat er een lijk int water lag. Ik zag het hele scenario van het in het Frans uitleggen aan de gendarmerie al voor me, en was in gedachten al aan het oefenen, totdat ik door kreeg dat het een bootje was!!!( moet nódig nieuwe lenzen!)

Het landschap verandert nu ook. Rotsachtige bergen, wijngaarden, de eerste palmbomen. Ook de dorpjes zien er iets minder kansloos uit, de huizen wat vriendelijker en wat beter onderhouden, al blijft er veel leegstand te bespeuren. Overal langs de weg kraampjes met kersen!

We zitten nu in Valence, een stadje wat bekend staat om zijn chocolade. Wederom een Ibishotel, goedkoop maar voor ons prima, en het weer is goed. Voor het eerst buiten kunnen eten, heerlijk! Morgen naar Orange, weer zo'n 100 km verder. Stand JF : 100km, 21,5km/uur, bergie van 500m hoog, met een vaartje van 68(!!!!) km van het bergie weer af! Ons junkske doet het goei prima!!

Reacties

Reacties

Jan

Wees blij dat je geestelijk niets kwijt bent

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!