berlibarca.reismee.nl

Dag 4 virtueel Aboncourt France maar toch echt in Duiven den Hollander

Na een alcoholvrije avond aan de late kant weg uit Horst. Eerst lekker buiten ontbeten op het terras van een mooi 4*** hotel en droog op weg naar Duiven. Ging lekker, wind in de rug en in no time in Berg en Dal. Ik kon het niet laten om mijn navigatie te negeren en de berg af te suizen met 56 km per uur. Onderaan de Berg...juist gruwelijke regen. Mijn navigatie had zich herpakt en mijn bestemming opnieuw berekend. Oeps, een heel stuk door Duitsland. Naderhand bleek dat ook Pia dit had gedaan en die heeft wél een nummerbord maar beide geen politzei gezien. Vervolgens weer net onder de Rijn richting Duiven volgens mijn navigatie. Het ding piepte en gedroeg om om de pont te nemen naar de overzijde en in 12 km zou ik op mijn bestemming zijn. De pontmeester had ook vakantie denk ik, geen pont te zien!! Gevolg= 25 km langs het water rijden om in Nijmegen (!) de brug te nemen. Nog een stuk over de uiterwaarden door het natte zand gereden om iets korter te kunnen rijden maar helaas, de Bisons met kleine bisonnetjes stonden op mijn padje en daar durfde en kon ik niet langs. Ik was dus verdwaald in mijn eigen kikkerlandje. Uiteindelijk over de brug bij Nijmegen en met onderweg wél met een bemande pont via nogmaals afgesloten wegen uiteindelijk zeiknat aangekomen in Duiven. Onderweg wil ik nog een slok uit mijn bidon nemen maar floep hij vloog door de lucht en ik reed er vervolgens zelf overheen...Daar blijft nooit meer een druppel inzitten. Net samen wezen eten bij de plaatselijke Griek en ook gelijk een nieuwe bidon gekocht op het industriepark waar we nu zitten. Om bij het hotel te komen moeten we gebruik maken van de oprit van de MC Donalds . Totaal vandaag 106 km getrapt met 70 droge en 36 kletsnatte kilometers.

Morgen weer eens luxe naar vdValk Hengelo, aanbieding omdat ik inmiddels vd Valk member ben én bij elk bezoek 2 wijntjes van het huis!

Greetz Pia & Jan-Frans

Reacties

Reacties

Kees

Wat een avontuur weer Mixer. Morgen kaapse pracht in de bidon, droog weer en gratis wijn bij De Valk. Veel succes en vooral veel plezier!

Adam

Wat een mooi wolkje die zit te genieten in de ?☀️? en nogges zon ?

Henk Peek

Wat een mooie belevenis vandaag voor jullie allebei, schijnbaar is alles goed gegaan want volgens mij was Pia achter jou aan gegaan. Jammer dat ik geen rooster vrije dag had vandaag want dan had ik jullie aangemoedigd in Berg en Dal, de achtertuin van mijn woonplaats Nijmegen. Rust goed uit allebei en morgen wordt het volgens het KNMI de beste dag van de week!!!☀️?⛅☀️?⛅

Monique

Snap je, wat een avontuur weer.
Veel succes verder

Nicole

Heerlijk in mooi Duiven! Morgen waarschijnlijk prachtige route naar Hengelo...mooi gebied ...en geen regen zeggen "ze"

Wiljan

Ik mis je nu al

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!