berlibarca.reismee.nl

Dag 3 en een goeie!

Dag 3 was mooi. Pia 11 km gewandeld op en neer naar Echternach. Ik(JF) 86 km gefietst met nét iets meer dan 1000 hoogtemeters en gelukkig weer 20 km/u gemiddeld per uur gehaald. In de ochtend nog arm en beenwarmers aan maar rond de klok van 12 was het zonnig en dik 20 graden. Nu hebben we reeds gegeten in Duitsland want aan de overkant van de rivier ligt Duitsland. Het is nu nog 27 graden. Nu zitten we in een prachtige tuin bij ons hotelletje. Wel best moe want we hebben dus op beide goed gesport vandaag. Starten in België, vervolgens via Duitsland naar Luxemburg , dan weer terug naar Duitsland om te eten én weer terug naar Luxemburg. Om het lastig te maken gaan we morgen naar Frankrijk! Slechts 85 km op de rol met wel weer fiks wat hoogtemeters. Vandaag toch weer een snelheid van 67.5 km p/u gehaald en niet gevallen. De wegen in Duitsland zijn vele malen beter dan in België , in België herstellen ze slechts de weg naar beneden, de weg naar boven is overal een lapjesdeken van gerepareerde stukken.Morgen hebben we een appartement in Frankrijk met een eigen terras en gaan we biefstukken bakken op onze eigen bakplaat. De dag erna hebben we reeds een suite geboekt met zwembad, dit terwijl overmorgen hier het weer zal omslaan en er veel onweer op komst is. Pia heeft ook geen badpak dus dan maakt het ook weer niets uit..

Tot morgen volgers en leuk om jullie berichten terug te lezen!

liefs Pia en Jan-Frans

Henk

Hoi Jan-Frans en Pia,fijn te lezen dat het voor jullie allebei genieten was vandaag, lekker gegeten dus en dan is het lekker om daarna je rust te pakken.Fijne avond, slaap lekker en morgen weer gezellig samen erop uit.Groetjes !!!

adam

a fijn een geslaagd dag, ik snap het verhaal van de opknappen van de wegen niet helemaal!!, gelukkig gaan ze allemaal naar Rome (Pisa dan)
veeel plezier

Hedwig

Fijn om te lezen dat jullie een goeie dag hebben gehad! Ik vind het altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen! Fijne dag morgen, doei!

Kees

Klinkt super, veel plezier!

Marjolein

Leuk om jullie verhalen te lezen!! Zet 'm op de komende dagen!

Judith

Goei bericht, leuke dag! Wat betreft de Belgische methode van wegenonderhoud sluit ik me aan bij Adam, en wellicht is dit een gedeelde nerdy afwijking, maar: wat voor de één 'de weg naar boven' is, kan voor een ander (de tegenligger) toch 'de weg naar beneden' zijn? Rare jongens, die Belgen... :-)

Berri

Ook goedemorgen vanuit een nu donker wordend Schijndel. Leuk geschreven en goed gedaan. Ga zo door..

marianne

fijne dag vandaag en niet teveel biefstuk eten !!!

Suzanne

Goed bezig! Leuk om al deze verhalen te lezen van je fietstocht.
Nog heel veel plezier!!

Jan

Lekker internationaal bezig. zowel omhhog als omlaag en dat met mooi weer, een leuk hotel met tuin en alle voorzieningen in de tuin. Dat is pas vakantie!
Even niet te ver Duitskand ingaan i.v.m. de weersverwachting dááe.

Jan

lees voor voorzieningen in de tuin: voorzieningen in de keuken van jullie hotelkamer.

Nicole

Pi, vlgns mij hebben ze in het buitenland ook winkels alwaar je een badpak kan scoren.