berlibarca.reismee.nl

Dag 7 alweer

Goedemiddag lieve volgers,

Er zullen volgers zijn die ons gisteren gemist hebben. Een heeeeeeel verhaal getikt en floep..alles weg, geen 3G want 4g bestaat hier amper. Geen internet dus en dan houdt het op. Nu dus twee dagen in dit verslag. Gisteren vertrokken uit een heeerlijk B&B waarvan we dachten dat het niets zou zijn maar prima, compleet met privé zwembad en jacuzzi , uiteindelijk 85 km gefietst en 2 lekke banden in nog geen 10 meter. Ik dacht eerst alleen de voorband, dus die gewisseld maar er kwam geen lucht in, het nippeltje van 2 bij 2 mm moest aangedraaid worden van het ventiel maar het viel eraf en floep in een stuk gras van 20 cm hoog, niet meer te vinden dus. Ik met mijn tanden dat nippeltje uit de lekke band gehaald en in de nieuwe, prima dus. Ik zet mijn fiets overeind en ja hoor ook de achterband lek! Er zat dus niets anders op dan de berlibarca wagen aan te laten rukken(Pia dus) met daarin een compleet arsenaal aan reserveonderdelen. Het duurde een uurtje want Pia was nog 20 km verder en moest door een druk stadje om bij mij te geraken. Ik nog 20 km en een mooie afdaling gefilmd dmv mijn telefoon achter mijn broekspijp te frotten. Dit filmpje zal er tot door dochter Britt opgezet gaan worden met nog enkele andere filmpjes. Geslapen in een Duits hotel ín Frankrijk. De hele regio is Duits met bijbehorende Duits klinkende plaatsnamen en gewoontes.Nog nét geen schnitzel gegeten..In de ochtend haalde Pia me in en hebben we na lang zoeken een kopje koffie kunnen bemachtigen in een oude kippenkooi verbouwd tot restaurant en koffiehuisje. We moesten er hartelijk om lachen!

vandaag:

Vertrokken met een waterig zonnetje en een temperatuur van een graad of 17, gisteren had het flink geregend net zoals bij jullie. Vandaag 98 km gefietst en weer eens een gemiddelde van boven de 22 km per uur, minder bergen en stijle beklimmingen dus. Nu in een 4**** hotel, de receptie geeft die 4 sterren goed weer maar alles ná de receptie niet. Pia moest en zou tot 15.00 uur moeten wachten van de dame achter de receptie maar de 1e kamer die ze kreeg had geen 2 bedden zoals afgesproken en de 2 e kamer was niet klaar, lag nog gewoon vol met rommel en gebruikte handdoeken op de grond. Uiteindelijk een upgrade gekregen naar een veel duurdere en groter kamer dus al met al prima. We zijn nu in Colmar nog steeds in Frankrijk. Morgen naar de zwitserse grens. Boven de rivier is het Duitsland en onder de rivier is het Zwitserland ??. Dan mag er weer een stickertje met de vlag van Zwitserland op Pia’s autooke. Nu zit ik onder het genoot van een pul bier en Pia met een Grand Marnier dit stukje te tikken. Ik zal er zo dadelijk nog wat foto’s bij plaatsen.

buy buy!

groeten Jan-Frans & Pia

Reacties

Reacties

Wim

Ik ben blij dat het weer goed is afgelopen, bestaan er geen antilekbanden voor uw fiets, onze buurman heeft een kruiwagen met massieve banden. Dan kunnen ze ook niet lek geraken.Een andere buurman heeft een driewielige fiets, dan heb je altijd een reserve wiel. groeten vanuit berlicom.

Adam

Nou boven de rivier is meestal lucht en onder de rivier grind of klei, maar ja slimme jongens de Romeinen,
Proost en het gaat jullie goed ?

Dolores

Vergeet tijdens het fietsen en rijden niet te genieten van de mooie omgeving! Wat een avontuur toch iedere keer weer, iedere dag zie je de omgeving veranderen en na gedane arbeid lekker genieten van een lekker maaltje en bijbehorende alcoholische versnapering! Het weer werkt ook nog steeds goed mee, jullie zijn in ieder geval niet weggeblazen gisteren. Superleuk om iedere dag jullie avonturen te lezen! Jullie maken ook altijd weer iets mee. Twee lekke banden en denken dat je bestolen bent bij de Aldi is natuurilijk niet leuk, maar maakt jullie verhalen altijd wel weer vermakelijk! Morgen zondag, rustdag?

Henk

Bonjour Jean-Francois et Pia, bienvenu a France.Jullie hebben afgelopen 2 dagen weer een hoop beleefd, keek gisteren al uit naar jullie bericht maar vergeefs, inmiddels weet ik de oorzaak. Geniet nog even van de avond, morgen naar Zwitserland, jodelahati!!Welterusten voor straks. Viva le Velo!!
Groetje??

Noor

Half way!
Goed bezig beide! Ondanks wat tegenslagen klinkt t allemaal goed! Maar lipjes getuit borstjes vooruit jf, jij gaat Pisa halen! ?
Zet ‘m op, nog maar een klein stukje…………
Joe Joe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!