berlibarca.reismee.nl

Duitsland/Zwitserland/duitsland

We hebben net samen heerlijk gegeten en wat gedronken aan de Duitse kant van het hele gebeuren, bij “I’m Stahl, “( de stal). Een genädige frau moest de hele tent voorzien van eten en bier, en blééf gezellig, een hele prestatie.( tientje fooi). Ons hotel bevindt zich in de Gribus-zône, langs een benzinepomp, etspannungszimmer en een Casino( met 5 gokkasten) en een snelweg voor de deur zonder voetpad. Heel veel mannen met een andere nationaliteit met supersnelle auto’s en een Chinees die zich gehurkt bij de deur zit te krabben. Hebben jullie het beeld??
Het hotel zelf is een oase van rust en hygiene…vriendelijke man, kalmte, bluumkes voor de deur, glimlach. We kregen een update, ik denk omdat er tóch niemand anders geboekt had….

Jf heeft een goede fiets dag gehad. Hij heeft zich los geslingerd van zij Mio en de weg van het water gevolgd( de Rijn) met uitstekend resultaat... Veel minder cols hoeven te bedwingen , wel wat meer kilometers gemaakt maar vooral genoten van de bedrijvigheid op en rond de rivier! Mijn weg was iets minder pittoreske, maar, nog altijd zónder blik- of andere schade! Ondertussen prijkt ook de Zwitserse vlag op mijn bb wagentje, en ik ben super trots op haar!

broer und zus haben sich getrennt , ik zit nog even uit te wasemen en Jf zit boven bij de ventilator te puffen, het is hier heet, heet en nog eens heet!

Verstappen heeft gewonnen, dus da’s ook goed…we zouden allebei graag roken maar we doen het niet. Alles onder controle dus en we lachen nogal!

veel liefs van ons!

Nicole

Leuk een update....Ben benieuwd wat jullie allemaal gehoord hebben?. Fijn langs de Rijn. Erg mooi. Veel plezier vanavond met een paar verkoelende drankjes

Wim

Ik ben altijd benieuwd hoe de dag verlopen is, van jullie ontdekkingstocht steek ik veel op.Als ik jullie reisverslag lees moet ik aan andere ontdekkingsreizigers denken die vroeger de wereld ontdekten.Ik begrijp dat in de reisgidsen informatie zelden de waarheid weergeeft. Stel je voor dat je in de woestijn bent zonder water, dan beveel ik als alternatief aan om dan bier te drinken, wordt het toch nog gezellig.De hotels in zwitserland zijn zeker 5 sterren waard, al is het alleen al de prijs.Ik ken iemand die in Pisa is geweest en de scheve toren bewonderd heeft.Zag er heel fraai uit op de foto.In Italie kun je lekker Pasta eten, en uit eigen ervaring weet ik dat ze heerlijke vis serveren. De wijn in Italie is ook hemels, hoe meer men drinkt hoe feestelijker de avond verloopt.Ik wens jullie morgen een voorspoedige reis toe.en de wind in de rug.
Groeten vanuit b en b Hotel California.