berlibarca.reismee.nl

Dag 9

Heel de dag op en neer gereden tussen Duitsland ?? en Zwitserland ?? . Ik denk wel een keer of 6 de grens overgestoken. Pia met haar autooke aangehouden door de Zwitserse douanebeambten.Waar komt u vandaan mevrouwtje? Pia: uit Holland! Dat hadden ze natuurlijk al lang aan de kentekenplaat gezien dus dat wilde ze niet weten..Ze moest vertellen waar ze vanochtend was vertrokken en waar ze nu heen ging. En laten wij dat nu elke dag niet kunnen onthouden..Al met al mocht ze toch door. Ik ben kilometers lang achtervolgt en meerdere keren voorbijgereden door dezelfde auto met zwaailamp van de Zwitserse douane. Ik ben niet aangehouden, maar goed ook want ik neem mijn paspoort niet mee op de fiets. Onderweg hebben we elkaar nog ontmoet ergens in de middel of nowher. Ik had het briljante idee om weer langs de Rijn te blijven fietsen maar dat ging niet op. Eerst een heel stuk door de bergen en daarna langs de Rijn op een groenstrookje van 15 centimeter totdat ik niet meer kon fietsen en eigenlijk compleet vast stond. Er hing een bordje dat mountainbiken niet toegestaan was en daar stond ik dan met mijn racefietske.. hele steile provisorische trap moeten beklimmen met de fiets op mijn nek. Maar ook dat weer overwonnen. Vandaag 84 km gefietst met > 1000 hoogtemeters maar toch om 14.00 uur bij het hele mooie hotel. Totaal al 850 km gefietst en al 40 uur op mijn zadel gezeten. Nu is morgen een foute dag want het regent en onweert nu al en dit zal nog 24 uur aanhouden.Net was het nog 28 graden en morgen 17 graden. Het plan is dat ik rond 10.00 uur toch op de fiets stap (schijnt dan ff droog te zijn) tot het moment dat opnieuw gaat regenen en dan zal Pia me oppikken. Het is te gevaarlijk om met 70 km per uur op 2 bandjes van 1.5 cm op een natte vol met olie liggende weg naar beneden te suizen. We gaan het zien morgen. Pia gaat me de dag erna daar weer neerzetten waar ze me heeft opgepikt want ik wil de gehele tocht op eigen kracht volbrengen en dus niet smokkelen. En morgen gaat ze weer een stickertje op haar auto krijgen want morgen gaan we naar Oostenrijk ??.!

bis Schnitzel!

Jan-Frans & Pia


Reacties

Reacties

Ute

Jullie zijn echt geweldig ??

Ute

Gruess Gott in Duitsland nicht vergessen.
Hij beschermt jullie ????

Annita

Wat een leuk avontuur!

Henk

Hoi Jan-Frans en Pia, wederom een mooi reisverslag, ben eigenlijk wel benieuwd wat nou de reden was dat Pia aangehouden werd, maar dat zal altijd wel een mysterie blijven.
Jan-Frans klasse dat je al tot zover bent gekomen maar het echte klimwerk moet nog beginnen en dat ga je morgen ongetwijfeld merken als je richting Oostenrijk fietst.Hou het weer goed in de gaten, rust goed uit en morgen Bon Chance!!
Fijne avond voor jullie alle twee en Grüss Gott!!???

Berri

Heerlijk verhaal weer. ?

Adam

Wij ??‍♂️? bidden dat het het jullie lukt, zet ‘em op en hoe dan ook veel plezier

Caroline

Spanning en sensatie,Rien ne va plus voor jullie allebei, en ach ja hier valt nu toch ook vette regen dus je mist niks. Ik denk dat ons Pietje er te begeerlijk uitziet voor die gendarmes?en vertrouwden die vent op z’n fietske nie ??

Dolores

Goh, jullie maken iedere dag wel weer iets spannends mee! Achtervolgd door die Polizei, klimmen met de fiets op jou ipv jij op de fiets, temperatuurverschil van 11 graden (hoewel, dat gebeurt hier ook). Maar iedere dag komt t doel weer een stukje dichterbij! Spannend!!!
Morgen je Tiroler lederhose aan op de fiets en Pia in d’r dirndljurk en jullie komen helemaal in stijl aan in Oostenrijk. Meteen ook maar een lesje jodelen volgen en een geit melken in de bergen en daarna weer lekker aan de wijn! Hoop dat jullie niet wegkregen morgen, voorzichtig aan maar! Veel plezier maar weer!

Dolores

wegkregen = weg regenen

Stomme spellingscontrole

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!