berlibarca.reismee.nl

Oostenrijk dan maar!

Gute Abend Freunden,

wat missen we Piet Paulusma… op de Weerplaza weten ze het eigenlijk niet en de Buienradar doet zijn best maar ligt meestal een dag of wat achter met zijn voorspellingen.We kijken z’n best naar buiten , we laten onze Brabantse boeren wijsheid er op los, maar veel échte kennis van het weer hebben wij ook niet, vooral niet hier in den vreemde! In ieder geval was ons Jungske vanmorgen voorbereid op een dag vol regen, dus dat betekende waterdichte jas, overschoenen, beenwarmers en een plastic zakje over zijn fietstas, en mijn belofte om hem op te halen als het gevaarlijk zou beginnen te worden. ( denkend aan overstromingen, watergeulen op de weg en gladde olievlekken).

okay…. Warm was het niet, zonnig ook niet, maar er is ámper een druppeltje gevallen!! PIET….!!

Jf heeft ”gewoon” 116 km getrapt, 1500 meters geklommen, 3 landen door ge crossed (Duitsland, Zwitserland en nu een stukje Oostenrijk) We logeren in een pas nieuw hotelletje, pal aan een drukke kruising vlakbij Hard,met uitzicht op hoge bergtoppen, aan alle kanten! Maar ook vlak bij de Bodensee, met zijn zeiljachten en dure sleeen.

Ikzelf ben weer eens ternauwernood aan twee aanrijdingen ontsnapt, en stilgevallen tijdens het omkeren op een drukke weg, maar vandaag krijgt de bb wagen een welverdiend vlaggetje erbij van Austria. Nu maar hopen dat we met zijn allen opgewassen zijn tegen de échte bergen!

Adam

Dat je gruss got zelf voorzichtig doe P , iedereen is gek behalve jij hé ??‍♂️?

Henk

Hoi Pia en Jan-Frans, vandaag richt ik mij op jou Pia,ik vind jou rol misschien nog belangrijker dan überhaupt misschien gedacht wordt.Jij bent de spin in de web met heel veel regelwerk, daarnaast ook zorgen voor je eigen veiligheid tijdens rijden en dan te lezen dat je vandaag weer het nodige heb meegemaakt. Jan-Frans hoeft zich alleen maar te richten op het fietsen.Wil die prestatie absoluut niet kleiner maken want ik neem mijn hoed af voor jullie beide prestatie!!Capeau!!
Fijne avond, rust goed uit. Gute nacht Freunde!!???

Jan

Volle dagen met veel persoonlijke overwinningen.
Even doorzetten naar Oostenrijk voor een vlaggetje op de auto van Pia
Al met al een goede vakantie met goed weer en mooie uitzichten.
Kan Pia JF wel bijhouden/volgen of trugvinden?
All the best!

Jan

JF, toch tussendoor maar even de regenjas aan. richting een nieuwe zonnige dag!