berlibarca.reismee.nl

Dag 11

Hallo volgers,

Weer een enerverende dag. Geweldige dingen te zien onderweg, gruwelijke hoge bergen met sneeuw erop maar ikke kan er nét elke keer omheen of langs af. Weinig hoogtemeters, de gehele dag langs de Rijn gefietst, landje in landje uit, geen douane perikelen vandaag . Weer was goed fietsbaar maar warm of zonnig was het niet. 75 km gefietst met meer dan 21 km/u gemiddeld terwijl ik onderweg toch mijn ogen uit heb gekeken, prachtig! Pia vandaag aangevallen door een koe met gelukkig z’on grote Milka bel om haar nek zodat ze op tijd kon vluchten tijdens haar dagelijkse wandeling. Nu weer in Zwitserland in een suite, best prijzig maar om de kosten te drukken hebben we zelf gebakken op onze bakplaat op een tafel met 4 stoelen, ruimte zat! Vanochtend bij de spar (ja, hier bestaat hij nog) 400 gram van de beste biefstuk gescoord en uiteindelijk dus veel minder centjes kwijt dan dat we uit eten gaan. We betalen 30 euri voor een fles wijn bij het eten en bij de spar slecht 1,99! Deze suite is eigenlijk een opeenstapeling van containers maar wel mooi en luxe afgewerkt. Morgen wordt waarschijnlijk de zwaarste fiets dag, ik moet naar 1600 meter hoog klimmen, wel geleidelijk want ik mag er 75 km over doen. De dag erna het hoogtepunt, de Splugenpas over naar Italie. Dan zijn we uit de band gesprongen en een deur 4**** hotel in Italië geboekt maar dat vonden dat we dat wel verdiend hadden. Dit alles als het weer mee zit want bij slecht weer ga ik mijn zus niet bang maken door het toch te doen en zullen we de klim met de auto gaan doen maar ik denk dat ik er wel klaar voor ben. 2 a 3 uur afzien moet ik inmiddels wel kunnen. Daarna een heerlijke afdaling van 2250 meter naar 0 meter. Als dat allemaal lukt gaat ons einddoel Pisa al ernstig dichtbij komen.

fingers crossed voor morgen en overmorgen!

Liefs Pia en JF

Reacties

Reacties

Henk

Hoi Jan-Frans en Pia, wat beleven jullie toch een avontuur beide en allebei op jullie eigen manier, mooi om te lezen.Mooi dat je bij mijn oude vertrouwde Spar kon slagen.Heb nog altijd een zwak voor de Grutter dankzij mijn eigen verleden bij de Spar als bedrijfsleider en zelfstandig ondernemer.
Het schiet trouwens al aardig op voor jullie en wens jullie beide heel veel succes. Fijne avond rust goed uit.Ciao !!??

Anita van Oorschot

Hallo Pia en Jan-Frans, wat een bijzondere reis maken jullie.
Mooie verslagen. Dat filmpje van de afdaling pfffff?. En Pie wat ben jij ook n diehard om overal naar toe te crossen??. Ge bent in skôn stel! Nog heel veel mooie veilige tochten gewenst.
????

Kees

Succes morgen! ??‍♂️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!