berlibarca.reismee.nl

Italië!!

Ciao Italië!

Ja,ja, Italië is bereikt. Vanochtend om 09.00 uur na een karig ontbijt in een veel te duur oud hotelletje aan de voet van de splugenpas vertrokken. Gelijk poef omhoog! Ik ben geen geit en heb daar moeite mee. Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat er stukken in zaten die voor mij niet fietsbaar waren dus lopen geblazen..Maar gehaald heb ik het! Ook Pia vol goede moed omhoog, waarschijnlijk veel meer schrik van die berg dan dat ik dat had. Na 1 km kwam ze me al voorbij en heeft een stuk later haar auto geparkeerd en ook nog een kilometer of drie omhoog gelopen. Filmpje van me gemaakt alwaar ik briesend en niezend omhoog gekropen kom. Na tig haarspeldbochten uiteindelijk op de top. Beide trots, letterlijk en figuurlijk in de wolken. Ook nog sneeuw erbij en dat geeft toch een raar plaatje. Even in de auto gezeten om op te drogen van al het zweet, jasje dicht en naar beneden. Dit was 38 km(!) dalen. Ongeveer 50 haarspeldbochten. Ik heb het rustig gehouden en niet boven de 60 km/u uitgekomen. In de tunnels was geen verlichting en zodoende geen zicht op gaten in het asfalt dus te gevaarlijk om de remmen los te laten. Onderweg met andere Nederlanders afgedaald die trots meldde dat ze al in Basel waren gestart. Ik zeg: ik vanuit Nederland en stil waren ze..onderaan de berg ligt Chiavenna waar we een super iets hebben geboekt. Britt zal tzt filmmateriaal aanlevere. Ik ontmoette Pia niet op onze afgesproken plek want? Juist, ze kreeg het niet gevonden en moest gruwelijk plassen van de stress. Ze was op van het ritje, gesloopt! Ikke nie, met 2 vingers in mijn neus daal ik 38 km af. Fietsje in de auto want we zouden nog 4 km bergopwaarts moeten om bij de accommodatie te komen. Ik heb het maar gereden en eerlijk is eerlijk, bijna ondoenlijk zo steil,smal,slechte weg en vol haarspeldbochten. Totaal funest voor de kalmte van Pi. Helaas moesten we nogmaals naar beneden en weer omhoog om de nodige boodschappen te doen maar nu zitten we voldaan op onze eigen terras van de suite met een ongelofelijk uitzicht! Dit maken we niet meer mee. Echt adembenemend! Morgen vervolgen we onze weg zuidwaarts richting Bergamo. Vandaag slechts 50 km gefietst maar met de klim erbij was dat voldoende.

We hebben het toch weer geflikt. Italië met sticker en al op Pia’s wagen gehaald!

tot morgen.

Reacties

Reacties

Henk

Ciao Jan-Frans en Pia,helaas heb ik gisteren niet gereageerd want ik had het nekje eraf, 8 uur werken op 1 dag met mijn ziekte is toch te zwaar.
Maar met enig ontzag en vol bewondering heb ik jullie reisverslag gelezen, het leest als een avonturen reeks van een ridder op een stalen ros met zijn metgezel die allerlei ontberingen overwinnen. Bravissimo!!Rust goed uit, geniet van het uitzicht met een goed glas wijn. Ciao, a domani!!????

Bernadet

Wow, wat goed.
Pia, you go girl....kunnen geen rustdag nemen op die mooie plek.
Gewoon doen.....d'r kumt ginnen dag trug ❣?

Jan

Nou Pi, zorg dat jij ook op de foto komt; jij in jouw auto in minstens 5 van alle speltbochten !

Caroline

Mooie foto’s, maar een paar zweetdruppeltjes van ons Pietje wil ik ook nog wel eens zien? by The way, ik lees twee reisverhalen ineen want met plezier ook de leuke schrijftrant van eneHenk. Heel vermakelijk ook.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!