berlibarca.reismee.nl

Venijnige Apennijnen!

Ik ben maar alvast begonnen met schrijven, mijn broer zal er geen puf meer voor hebben ben ik bang! Ik zit al op de schopstoel , met de Mio- oplader in de aanslag, om hem ergens in de Bush Bush te gaan zoeken, want tijdens ons laatste contact was ie al blij dat ie een keer een tractor tegenkwam!
Eerlijk is eerlijk, het is een práchtig mooi gebied. Heel groen, weelderig bezaaid met veldbloemen, mooie uitzichten over middelhoge bergen, ini mini dorpjes, maar de wegen zijn K U T ( excuse moi French) . Slingerend, vol gaten, half afgewerkt, smalletjes, gevaarlijk. Ikzelf heb ook verschillende keren “vast” gezeten in een of ander e bergpas wat dan met een hekwerk eindigde, maar JF is werkelijk het bos ingestuurd… Zooooo jammer want we logeren in een beautiful hotel in Pistoia, met een heerlijke tuin en dito zwembad, wuivende palmbomen, en van die wapperende gordijnen rondom de ligstoelen.

En jawel hoor! Hup die wagen weer in, 48 km dalen en scherp stijgen, drie kwartier voor nodig gehad, alles nog héél, en broertje-lief gevonden ….Ik moest denken aan de tijd dat hij als jochie naar opa en oma in Driebergen fietste.Tegen de wind in, 60 km lang, en dan zó boos zijn op den duur ,en vermoeid, dat hij zijn fieske omdraaide om éven met de wind mee te kunnen!

Hij had zijn computer al bijna van de rotsen naar beneden gesmeten en de bergen uitgekafferd, en was blij dat ik hem kwam halen. En ik opgelucht dat de techniek ons weer had geholpen! Moet er toch niet aan denken dat ik met een ouderwetse landkaart door Italië had moeten crossen! Als mijn TomTom al zegt: ga naar het zuiden, dan lig ik er al uit!! Ben tenslotte verpleegster, geen buschauffeur! Toch? Snap je?

Morgen naar Pisa, je zult er van horen! Veel liefs van ons!

Reacties

Reacties

Caroline

Ik zei toch, bel mij??????

Henk

Och Pia en Jan-Frans, ook deze ontberingen schijnen erbij te horen maar jullie hebben het eind doel in zicht!!
Goed verzorgen en recupereren en morgen wacht weer een nieuwe dag.
Bueno notte, a domani!!!
Cio ???

Judith

Dit is Italië in een notendop…momenten van pure háát en vurige liefde ineen. Hopelijk overwint de liefde. Un bacio da Den Bosch!

nicole

jaaa het is daar prachtig en misschien gewoon de bordjes volgen :-) . en een wegenkaart in Italië altijd handig. hoewel googlemaps vaak ook al voldoet. k zie jullie al vloekend door bella Italia gaan!! geniet maar van de prachtige natuur en morgen gezellig ff tegen de toren aanleunen!!!

Berri

Hoi Pia, nog ff en je bent een volleerde chauffeuse, of hoe dat dan ook mag heten.
Je doet t keigoed, en sorry, natuurlijk je broer ook.

Dolores

Weer een enerverende dag dus, gelukkig dat t fraaie landschap weer veel goed maakte! Tis jammer idd dat je de mio niet vooor 100% kan vertrouwen want die houdt je dan toch weer van je gefietste kilometers af plus het is behoorlijk frustrerend als je weer eens ergens in the middle of nowhere eindigt en Pia je dan ook nog moet gaan zoeken, terwijl ze dan bij hekwerken eindigt. Ik zou er zomaar van in paniek raken!
Hopelijk kunnen jullie nu met volle teugen van jullie luxe onderkomen genieten en morgen dan eindelijk de zwart-wit geblokte vlag (Pisa) aanschouwen!

Dolores

Ps het ziet er rustig uit bij t hotel, hadden jullie t zwembad voor jezelf?

Zwembad voor onszelf!

Bernadet

Knap...Kanjers.

Jan

Hoi Pia, leuk verslag! De auto houdt het goed uit met die "wegen"!
In ieder geval dan wel weer een goed onderkomen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!