berlibarca.reismee.nl

Dag nummer 8

Hallo allemaal,

Vanochtend na een redelijk ontbijt ? toch al weer vroeg op pad. Er was geen gym voor zussie aanwezig dus ook die was vroeg weg. Wandelen over industrieterreinen is niet leuk dus ook dat viel af. Ik had 117 km voor de boeg en in een mooie snelle tijd weer volbracht. Het waren er uiteindelijk 119 kilometers geworden. Wederom uitval navigatie en daardoor te ver doorgefietst. Pia heeft me met veel gezoek een keer onderweg gevonden, ik lekker mijn voeten opgewarmd want het was echt koud! Na dit samenzijn ieders weer op pad. Vanochtend hadden we de stoute schoenen aangetrokken en 2 extra broodjes gesmeerd in de ontbijt zaal , een ei meegenomen en een banaan. Normaal doen we dit niet en dit gaan we ook niet meer doen! Al dit meegejatte eten bracht me ongeluk. Onderweg de banaan gepeld en floep de bovenste helft lag al op het Franse asfalt. De onderste helft was een grote smurrie en dus bedorven dus floep de hele ? banaan onopgegeten de weilanden in. Om 13.00 uur wilde ik gaan eten op een bankje maar een auto deed me doen stoppen en ik zit met mijn voeten vast in de trappers en klavats daar lag onze jongen. Dit was dus nét voor ik die meegesmokkelde broodjes wilde verorberen. Toch op het bankje de broodjes naar binnen gewerkt en mijn ei aan het afpellen. Snot! Vanochtend verwisseld door een bejaarde dame die mijn perfecte eitje heeft opgegeten en ik haar rauwe ei dus mee had genomen. In de hotels hier staat er van die eierkokers en moet je dus zelf je ei koken. Kortom; ik ben gestraft door onze lieve heer! Nu zitten we in een 4**** hotel en hebben we het toch beter. Pia is nu al aan het sporten in de gym die in een 4*** hotel dus wel aanwezig is. Morgen wilde ik een halve dag fietsen en dus iets dichter in de buurt een B&B geboekt. Nadeel daarvan is dat je er altijd pas om 16.00/17.00 uur in mag checken. Gelijk het adres in mijn Mio gezet en wat blijkt: 110 km! Ik ga een binnendoor weg nemen want mijn navi laat me te ver omfietsen en morgen wil ik dus wat korter fietsen en zo lang mogelijk in dit goede hotel blijven zitten om de tijd tot die B&B zo kort mogelijk te houden. We zitten nu in Tours en gaan dus eigenlijk best goed qua kilometers.

We hebben het goed en de weersvoorspellingen worden beter!

groeten Pia en JF

Reacties

Reacties

Berri

Ja soms straft God onmiddellijk of binnen zes weken, zeggen ze.
Fijn dat t weer beter wordt. Geniet ervan jullie beiden.

Henk Peek

Non de Dieu Jean-Francois, quelle dommage, dat was pech JF, en je merkt het, je krijgt het dubbel terug maar je kan terug kijken op wederom een mooie etappe. Nu verblijf in een 4 **** hotel dus wat doet jullie wat, fijne avond met z'n tweeën en morgen weer lekker op pad maar denk erom, zondags werk is niet sterk, knoop dat goed in je oren!!Bon soir et a demain!!???

Jan

toch een goede vrijdag gehad
fijne dag vandaag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!