berlibarca.reismee.nl

De 11e dag

Bonjour!

Vanochtend na een langdurig ontbijt, de vrouw des huizes doet erg graag erg lang over, om 09.00 uur vertrokken van de fine B&B. Ingesmeerd voor de zon, mouwen opgestroopt op pad. Na 3 minuten…weg zon, koud, koude voeten en snel mijn mouwen weer naar beneden. De tocht was àlles behalve lekker, de vrachtwagens kwamen met > 90 km per uur op 30 centimeter langs me heen. Wel mijn lampje aan wat ik van Pia heb gekregen en dat gaf me een gevoel van rust, meer kan ik niet doen. Telkens zei mijn Mio: nog 19 km over deze weg, eigenlijk tot het moment van aankomst. Al met al weer overleefd en 83 km gereden over de snelweg. Pia in het centrum van Jonzac te pakken kunnen. Krijgen, natuurlijk wist ze niet waar ze was of hoe ze überhaupt weer bij d’r hotel moest komen. Heerlijk samen een kop koffie gedronken onder een luifel bij een Frans bakkertje. Weer dus niet okee, koud, geen zon en lage temperatuur. Nu in een soort centerparcs met ruime kamer en keukentje. Heerlijk biefstukken naar binnen geschoven maar 720 gram voor €7,19 was toch teveel. Wel de laatste gebakken en tussen een broodje gekletst voor morgen. Leven is hier echt veel goedkoper dan thuis, kost geen drol hier.

Morgen door naar een hotel in de omgeving van Bordeaux pal aan het vliegveld wat mij erg trekt.

liefs JF en nu Pia..

Hallo lieve mensen,we zitten nu op ons terras, met de krekels en de geluiden van de dierentuin in de oren. We hebben het fijn en nog steeds geen ruzie gehad, en we zijn al ver over de helft van onze tocht en nog altijd goede vrienden! Natuurlijk zijn we ook wel weer geregeld van alles kwijt maar vooralsnog hebben we alles onder controle! Wijn kost hier ook eigenlijk niks, wij hebben die van de Aldi, maar binnenkort moeten we naar een échte wijn boer en kunnen we die fles van 2 eurie niet laten zien! Au revoir!

Hoi Jan-Frans en Pia

Heb net opgezocht waar Jonzac ligt, vlakbij de golf van Biskaye, morgen dus in een rechte lijn naar Bordeaux, zag dat Bilbao om de hoek ligt.
Je hebt het vandaag netjes gedaan hoor Jean-Francois, chapeau!!
Fijn te lezen dat jullie het nog steeds goed met elkaar kunnen, moet ook wel JF, want je hebt Pia nodig voor de terugreis, hihi?.
Maar petje af voor jullie beide. Bon soir et a demain!!?????

Bernadet

Mooie dag vandaag...en hopelijk veel zonneschijn.☀️☀️

Anita

Wat een gezellige berichten en wat zijn jullie diehards??.
Nog veel goeie kilometers?? en gezelligheid gewenst???Dikke knuff over de post???

Jan

Bedankt voor jullie verslagen; goed te horen dat jullie goed voor elkaar zorgen en jullie zelf verwennen op terrasjes

Toos

Even op de kaart gekeken waar jullie zijn en wat het doel is.
Petje af, zeker voor jou Pia zo in je eentje van stad naar stad rijden in een vreemd land.