berlibarca.reismee.nl

Dag 12 ongeveer 20 km te lang

Allo allo,

Vanochtend om 09.30 uur op mijn fiets, redelijk weer om 90 km te gaan voltooien. Pia nog wat gewandeld en daarna ook vroeg op pad. Na 50 km kom ik in de buurt van Bordeaux en rechts van me ligt een enorme rivier, daar moest ik over. Mijn Mio denkt zeker dat mijn pinarello ook een waterfiets is want mooi geen weg te zien. Wel een enorme Ferry maar die ligt er nog 3 uur voor ie vertrekt. Dus op de bonnefooi zonder navigatie op gevoel maar aan de linkerkant blijven fietsen richting Bordeaux. Pia belde ff later mij op om dat zelfde probleem aan me voor te leggen. Ik ben blijven wachten zodat ze me goed kon peilen en vinden. Terplekke Pia voorzien van de route voor de laatste 35 km en ze is goed aangekomen op het vliegveld van Bordeaux alwaar we een hotel hebben.Toch weer knap gedaan van haar! Ik heb de laatste kilometer dwars door Bordeaux gekacheld, wat een gribus en ellende!Vluchtelingen, Polen, zigeuners in caravans en hele tentenkampen onder bruggen. Vol uitwerpselen van mensen en hele vuilnisstorten op straat. Bordeaux klinkt mooi maar dan heb je het ook wel gehad..uiteraard weer teveel kilometers gereden, 110 km met meer dan 5 fietsturen. Ik zit dit verhaaltje te schrijven aan de rand van het zwembad, zussie is aan het sporten in de gymzaal. Vanavond maar weer eens een restaurant zien te vinden en morgen slechts 50 km naar de kust trappen. Gaan we decadent aan het strand lunchen want 50 km is zó gemaakt!

Tot morgen!

Reacties

Reacties

Annita

Wat een geweldige tocht.

Caroline

Ja JF dan hebben we het in ons kikkerlandje toch maar goed. Fijn dat het zo goed gaat met broer en zus. Vergeet niet vakantie te vieren. Een dagje niet sportief is ook heel goed voor het lijf.??

Harry

Toch even naar Andernos Le Bain gaan.
Daar liggen de bootjes ook droog bij Eb
En daar vlakbij zijn Europese hoogste duinen aan zee.

Veel succes en plezier maar Jean-François en Pia

Henk Peek

Jamais Un moment enneyeux, never a dull moment, nooit saai bij jullie. Wat beleven jullie toch een mooi avontuur met z'n tweeën JF en Pia.
Door jullie verslagen leer ik hoe het is in Frankrijk, omgeving, steden, dorpjes etcetera.Ons vakantie land is Duitsland maar wie weet, toch maar een keer met de auto richting la vie en France!!
Trouwens er staan geen kastelen in jullie mail, lege foto's!!Fijne avond in Bordeaux, hou het rustig met de wijn want Bordeaux wijnen kunnen koppig zijn.Rust goed uit en morgen weer fraiche en route!!A Demain!!?????

Ute

Hallo Jan en Pia,
bedankt voor al de Informatie ? die ik van jullie mag ontvangen.
Ja, wij hebben het in der daad nog goed in ons Kikkerlandje.
Nog veel plezier en mooi weer ☀️?wat jullie ook nog doen Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!